HEROES VI
[Historický vývoj bojových jednotek] [Azyl(Haven)] [Nekropole(Necropolis)] [Peklo(Inferno)] [Tvrz(Stronghold)] [Svatyně(Sanctuary)] [Neutrální(Neutral)] [Bossové(Boss)] [Kobka(Dungeon)]
Svatyně(Sanctuary)
Také známi jako: Nagové
Hashima je feudální stát rozdělený pomocí chrámů, které se nacházejí všude tam, kde je zdroj vody nebo jsou vodní plochy. Všichni, ať válečníci či mnichové, sedláci či básníci, věří v Shalassu, Dračí bohyni vody, která jim dává magickou moc založenou na tomto živlu. Životním cílem nag je sebezdokonalování a očištění. Nezáleží na tom, zdali se jedná o osobní život nebo řemeslo, snaží se dosáhnout těch nejvyšších ideálů svých pánů a legend z dávných dob.
Vládkyní Hashimi je Věčná císařovna, která drží svou moc už několik set let. Jako všichni nagští učitelé a mistři, musí přijmout výzvu obřadnímu klání od všech, kteří si myslí, že jsou hodni. Avšak císařovna nebyla nikdy nikým v klání poražena. Ať už ji její soupeři vyzvali na souboj zbraní, veršů, kaligrafií nebo filozofie.
Atributy jednotek a jejich popis:
Živá: Lze léčit a oživovat. Náchylnost k účinkům morálky.
Obojživelná: Imunita vůči zpomalení pohybu ze škody magie vody. Hrdinové svatyně mohou cestovat po moři, pokud bude jejich armáda složená jen z obojživelných jednotek.
Zranitelnost vzduchem: Veškeré poškození (vzduchem) je u Nagů (a jejich spřízněncýh vodních duchů) navýšeno o 25%.
Odolnost vůči vodě: Nagové (a jejich spříznění vodní duchové) mají 50% odolnost vůči poškození vodou.
Otevřená rána: "Jez hůlkami! Jsi přece Naga a ne wanizame!" Touto průpovídkou rodiče v Lotosovém království často umravňovali při obědě své děti. Poukazovali tak na opravdu necivilizovaný způsob, jakým žraločí stráže trhají své nepřátele na kusy. Zranění, která způsobují, není zrovna snadné ošetřit. Žraločím strážcům se navíc často podaří cíli zlámat kosti a zpomalit tak jeho pohyb.
Krvavé šílenství: "Myslíte, že je ošklivý? Počkejte, než začne stříkat krev." Ten, kdo dokázal přežít souboj s wanizamy, si dobře vzpomíná na jejich krvavé šílenství. První útoky wanizamů jsou zuřivé, ale nemohou se rovnat s těmi, které následují po prolití první krve. Wanizamů se zmocní šílenství a neovladatelná touha dorazit kořist.
Vlny obnovy: "Kéž vody Shalassy obnoví tvé tělo a duši." Bezpočet Nagů uslyšelo tuto modlitbu perlových a korálových kněžek uprostřed nejvyhrocenějších bitev. Díky těmto slovům je obklopila mocná aura, která vyléčila jejich zranění, odstranila negativní myšlenky a zbavila je účinků nepřátelské magie.
Oči medúzy: "Připadalo mi, jako by můj vnitřní plamen uhasilo vědro vychlazeného piva." Toto hlášení poslal trpasličí pirát svému kapitánovi po šarvátce s perlovou kněžkou. Jasně z něj vyplývá účinek okouzlující moci Nagů, která otupuje mysli nepřátel a značně tak zpomaluje jejich reakce.
Skok: "Skáče jako jaguár. Bojuje jako démon." Orkští válečníci obdivují kappy za výzvu, kterou pro ně během bitev představují. Kappové umí přeskočit obrovské vzdálenosti a pak mocně udeřit. Protože jsou kappové pouze menšími duchy, mají nepřátelé často tendenci podceňovat jejich inteligenci. Kappové ale dobře vědí, kam skočit, aby získali maximální možný moment překvapení. Čím je pak skok delší, tím je dopad ničivější.
Zdrcující skok: "Ti zatracení shoyové poslali do hrobu více mých mužů než jejich nagští pánové!" Tato slova zakřičel vůdce první říšské expedice v Hashimě baron Gunnar na své kapitány po ponižující porážce od Nagů. Když se kappa shoyové rozhodnou pro svůj zdrcující útok, vystříknou u toho toxickou látku, která člověka údajně popálí až na duši.
Duchovní sepjetí: "Předávají to živoucím bytostem pomocí duchovního sepjetí... Musíme to zkopírovat!" Čarodějové ze Sedmi měst byli fascinováni duchy pramene, kteří doprovázeli nagské ambasadory. Zejména je fascinovala jejich schopnost podělit se pomocí magického sepjetí se spojencem o všechna magická požehnání. Čarodějové, kteří chtěli tuto moc ovládnout pro sebe, byli neustálými nezdary velmi rozladěni. Hlavním problémem se zdál být nedostatek víry v Shalassu. Duchové pramene částí své substance splývají s živými spojenci a v duchovním světě s nimi srůstají v jednu bytost.
Spravedlivá odplata: "Kdo spálí strom, spálí část svého já. Kdo vezme život, zničí část svého. Kdo zabije ducha pramene, zabije část své duše." Elfové z Irrolanu chovají k duchům pramene velkou úctu. Přestože se jedná o bytosti Shalassy, symbolizují jedno z hlavních učení Sylanny, dračí bohyně země – harmonii. Duchové pramene se mohou spojit se spolubojovníky a vzájemně si tak prospívat. Dokážou se ale napojit i na nepřátele, kteří pak pocítí bolest, kterou duchům působí.
Záchranná membrána: "Nejprve z něj vymlať vodu... pak možná poslechne." Toto rčení oblíbené v celém Ashanu říká, že rána do hlavy je někdy nejlepší způsob, jak přivést k rozumu někoho, kdo se nehodlá na věc podívat vašima očima. Rčení má původ ve vlastnostech vodních duchů, jejichž tekutá těla značně zeslabují účinek veškerých fyzických i magických útoků vedených jejich směrem.
Mrazivý dotek: "Shalassa má tři nálady. Tu, která pálí, tu, která očišťuje a tu, která mrazí do morku kostí." Všichni Nagové se tuto lekci naučili ve velmi útlém věku. Přestože vodu lze použít jako zbraň ve všech třech skupenstvích, mrazivý dotek se nejvíce hodí ve chvíli, kdy se snažíte o paralyzování shluků nepřátelských vojáků na bojišti.
Mrazivé pohlazení: Účinky mrazivého pohlazení yuki-onn byly zvěčněny ve hře o daimjóvi, který se do jedné z nich zamiloval. Aby daimjó překonal obrovskou mrazivou sílu své panny, která jej při každém polibku téměř zabila, vydal se hledat náhrdelník věčně planoucích perel. Náhrdelník nosil na krku vždy, když byl v blízkosti své panny. Když zjistil, že ani tohle nestačí, nechal si perly zašít do opasku.
Úlomky ledu: "Sníh může být teplou přikrývkou, ale led je vždy smrtelnou postelí." Toto rčení koluje ve vévodstvích Vlka i Gryfa, jelikož jsou si obě země vědomy nebezpečí, které jim zima přináší. Yuki-onna tyto síly používají k vytvoření ledových dýk, které pak zapíchnuté v zemi čekají na své oběti.
Výzva: "Připadalo mi, že se čas zastavil... V oblaku tříštící se oceli a posilující krve jsme byli sami." Tento zápis pochází z deníku pirátské královny Tawni Solace, která na moři svedla krutou bitvu s Nagy. Jako první tak hovoří o výzvě kenshiů. Jakmile tito udatní válečníci zkříží zbraň s vybraným nepřítelem, má nepřítel boj proti komukoliv jinému velmi ztížen.
Neomezené oplácení: "Když se trhliny zacelí, voda se vrátí." Boj s nagským kenshi je jako házení hrachu na zeď. Jejich bojový styl je inspirován pohybem a tokem vody, která se vždy vrátí na správné místo, z něhož byla odsunuta. Z tohoto důvodu je nemožné kenshie napadnout a vyváznout bez oplácení.
Čtyři vlny: "Příliv, odliv a mezi nimi vlny krve. Básník zabíjí svým perem, kensei píše svým mečem." Tato slova údajně poslal rebelský daimjó Yamana šógunovi Věčné císařovny, když se chystal ke střetu s jeho praporem kenseiů. Odráží se v nich respekt, který Yamana choval k oslavovanému bojovému stylu těchto elitních válečníků, tedy ke Čtyřem vlnám. Yamana se vzdal bez boje a získal možnost spáchat sebevraždu čestným rituálem zvaným "Polibek hlubin".
Voda teče volně: "Kirin je zrozen z vody, a proto jej není možné spoutat." Ve starobylém nagském bestiáři, který objevila nekromantka Sveltana během legendární pouti Nefritovým oceánem, byla tato slova ilustrována kresbou úžasného kirina pohybujícího se odhodlaně zástupem udatných válečníků. Sveltana na bojišti brzy zjistila, že legendární schopnosti kirinů nejsou pouhou bajkou, neboť ani nejsilnější magie nedokázala rychlé a ladné pohyby vodního ducha zpomalit.
Mlžná pěšina: Kirin za sebou zanechá mlžnou magickou pěšinu, která je údajně tak hustá, že by se v ní pořádně vykoupal i ork. Na bojišti se takovým věcem ale nikdo nesměje. Přestože pěšina nezůstává na místě moc dlouho, nepřátelské armády při jejím procházení ztratí mnoho drahocenného času.
Aura krupobití: "Kamkoliv se vydá, začne z nebes padat voda a bouřlivě oslavovat jeho čistotu." Věčná císařovna údajně spává v posteli s hedvábnými prostěradly vyzdobenými aurou krupobití posvátných kirinů. Přestože si Císařovna žije v naprostém pohodlí, ti kdo museli aurou krupobití projít vědí, že její účinky jsou vskutku neuvěřitelně mrazivé.
Jméno | Statistiky | Atributy | Podoba |
Žraločí stráž Shark Guard |
Otevřená rána, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Wanizame Wanizame |
Krvavé šílenství, Otevřená rána, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Korálová kněžka Coral Priestess |
Vlny obnovy, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Perlová kněžka Pearl Priestess |
Oči medúzy, Vlny obnovy, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Kappa Kappa |
Skok, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Kappa Shoya Kappa Shoya |
Zdrcující skok, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Duch pramene Spring Spirit |
Duchovní sepjetí, Spravedlivá odplata, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Mizu-Kami Mizu-Kami |
Záchranná membrána, Spravedlivá odplata, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Sněžná panna Snow Maidena |
Mrazivý dotek, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Yuki-Onna Yuki-Onna |
Mrazivé pohlazení, Úlomky ledu, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Kenshi Kenshi |
Výzva, Neomezené oplácení, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Kensei Kensei |
Čtyři vlny, Výzva, Neomezené oplácení, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Kirin Kirin |
Voda teče volně, Mlžná pěšina, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá | ||
Posvátný Kirin Sacred Kirin |
Voda teče volně, Aura krupobití, Odolnost vůči vodě, Zranitelnost vzduchem, Obojživelná, Živá |