Recenze
[Heroes Of Might and Magic] [Heroes Of Might and Magic II] [Heroes Of Might and Magic III]
[Heroes Of Might and Magic IV] [Heroes Of Might and Magic V] [Might and Magic Heroes VI]
[Heroes Of Might and Magic III: Horn Of The Abyss] [Might and Magic Heroes VII]
Recenze Might and Magic Heroes VI
Obecně
Might and Magic Heroes VI tentokrát dostali vývojáři z Black Hole Entertainment, kteří mají už s vytvářením fantasy her bohaté zkušenosti a hru nám změnili k nepoznání. Po dvou týdnech hraní hry jsem se rozhodl napsat plnohodnotnou recenzi k tomuto dílu, který se mi zamlouvá mnohem více, jak díl pátý.
Systém hry
Šestý díl mé oblíbené hry Heroes of Might and Magic mi přinesl spousty změn, na které se i docela dobře zvyká a hra je úplně jiná, než všechny předešlé díly.
Grafika je na velice vysoké úrovni a vykresluje každý detail. Nevýhoda i výhoda, jak to kdo bere, je neustále připojení k internetu, aby se hra připojila ke CONFLUXU a tím pádem máte aktualizace, bonusové předměty a spoustu dalších vylepšení. Pokud chce hru hrát hráč v režimu offline, stačí mi napsat, samozřejmě to jde, ale předměty, které závisí na připojení ve hře nebudou.
V Heroes VI ze všech surovin nám zbyly pouze 4 a to je zlato, dřevo, kámen a krystaly, které se schánějí docela špatně a je lepší používat tržnici, která je velice levná a měnit je za zlato, kterého bývá hodně. Budovy v hradech jsou levnější, ale zase suroviny sbíráte po velice malém množství. Boje jsou velice svižné, rychlé, propracované a hrdina může bud' kouzlit, mlátit a nebo dávat speciální vylepšení, které není vázano, nato zda zakouzlí, nebo praští. Už nemusíte jako v Heroes V čekat až přijde hero na řadu, ale je to už zase jako v heroes III a můžete s ním táhnout jednou za kolo kdykoli.
Je zde uplně předělána obrazovka hrdiny, kde má mnohem více místa na artefakty a také jsou předelány atributy jednotek. Obrana už není na obranné číslo, ale na procenta, které hrdina vylepšuje svými dovednostmi. Jednotky se nově dělí na 3 základní, 3 elitní a jednoho šampiona. Při dobývání hradu jednotky můžou útočit na hradby a přitom ještě máte k dispozici katapult, takže brána padne vždycky a nemusíte se spoléhat pouze na katapult, kam praští nebo nepraští. Pokud dostanete úroveň, tak si vy sami můžete zvolit, kterou dovednost si vyberete a ne, že jste vázani na výběr ze dvou možností, které Vám hra nabídne.
Ve městech už nejsou průlety, jako byly v Heroes V a zase se nám vrátily do klasického zobrazení, na které jsme zvyklí z předchozích dílů. Města jsou velice vyrovnána a o to těžší a složitější jsou souboje mezi Vámi.
Celkově je hra velice zajímavá, hezká a táhle k neustálému hraní. Pro ty, kteří váhají zda koupit tento díl, tak vřele doporučuji.
Plusy hry
+ pěkná 3D grafika
+ vysoká návykovost na herní systém
+ různé typy jednotek a hradů
+ hra se řídí na tahy
+ multiplayer
+ nový systém
Mínusy hry
- neustálé online připojení
- docela složitý editor map, pro jednoho člověka vytvořit celou kampaň musí trvat věčnost
Celkově hodnoceno - 90%
Ostatní hodnocení:
[Tiscali - 80%]
[Hrej - 4/5]
[Bonusweb - 85%]
[Heroes-Centrum - 85%]
[Gamepark - 85%]
[Doupě - 4/5]