HEROES VI
[Historický vývoj bojových jednotek] [Azyl(Haven)] [Nekropole(Necropolis)] [Peklo(Inferno)] [Tvrz(Stronghold)] [Svatyně(Sanctuary)] [Neutrální(Neutral)] [Bossové(Boss)] [Kobka(Dungeon)]
Nekropole(Necropolis)
Také známi jako: Nekromanti, Nemrtví
Ze začátku byli nekromanti malou sektou mezi mágy, ale rozrostli se v mocný národ. Vzývají „Smrt", jeden z mnoha směrů Ashy. Jejich interpretace nejtemnější z Ashiných podob je fanatická, zdůrazňuje smrt samotnou a blahořečí stav neživý, kterého všichni nekromanti chtějí dosáhnout. Nekromanti studují magii Smrti za účelem nabytí věčnosti. Ale na své cestě k neživotu se učí, jak ovládat duše zemřelých nebo jak pozvednout mrtvá těla z hrobů.
Atributy jednotek a jejich popis:
Nemrtvý: Tato jednotka není živá. Její morálka je vždy neutrální a navíc má jednotka +20% odolnosti vůči poškození (vodou). Je rovněž imunní vůči otrávení, nemoci, slepotě a efektům ovlivnění mysli.
Zranitelnost světlem: Kouzla magie Světla, která poškozují živé, mají porit nemrtvým a démonům posílenou účinnost o 20%. Kouzla magie Světla, která mají léčit živé, působí proti démonům a nemrtvým škodlivě.
Bez emocí: Nemrtví nemají emoce, a proto jsou imunní vůči efektům morálky.
Duté kosti: "Hlupáci! Nemiřte jim na srdce! Žádné nemají!" Legendární poslední rozkaz kapitána Gregora byl uveden v nesmrtelnost jediným elitním střelcem, který z onoho osudného střetu s neživými obyvateli kobky unikl živ. Přeživší voják pak o boji vyprávěl samotnému šílenému císaři Laegairemu, který byl údajně tak nešťastný, že se mu nepodařilo získat legendární bezednou láhev vína, že postavil toho samého dne do čela své armády kozu. Tvrdil totiž, že koza je lépe uzpůsobena pro lámání kostí než nějaká tlupa šipkařů.
Zachvacující oštěpy: Nekromantská síla využívaná k oživení kostlivých oštěpařů je nejvěřitelná a má jeden zvláštní vedlejší účinek. V bezprostředním okolí oštěpařů se začnou vztyčovat kosti všech bytostí na onom místě zemřelých tak, že vytvoří překážkovou dráhu zpomalující pohyb všech nepřátel v okolí.
Mrtvé maso: "To maso je tuhé jako ghúlská kůže." Slavná replika z nagského komiksu připomíná příběh vynalézavé ženy šermíře, která během hladomoru uvaří svému muži na večeři koženou zbroj a vystihuje vlastnost ghúlské kůže. Ghúlská kůže i maso jsou zesíleny tak, že tvoří přirozené brnění, které je extrémně odolné vůči všem formám fyzického útoku.
Vztek vůči živým: "Vypusťte hrobového ghúla, jeho hlad nás zavede ke zloději." Strážce pokladu v Nar Hereshi, baron Deathlock, držel hrobové ghúly v blízkosti největších pokladů sekty jako hlídací psy. Jejich smysly posílené o neukojitelnou touhu po živém mase, odrazovaly nejen zloděje, ale také krysy a zvědavé vrány. Když zachytí zápach živé bytosti, jsou jako posedlí a viditelně se pohybují rychleji, získají na síle a při vidině budoucí hostiny se jich zmocní neuvěřitelná zuřivost.
Nehmotný: Duchové se nacházejí zároveň v Duchovním světě i na Ashanu, ale zcela se nenacházejí ani v jednom z nich. Díky tomu se mohou pohybovat skrze hradby a stromy bez nejmenších potíží a při vystavení fyzickému útoku se část poškození rozptýlí bez účinku. "Můj meč prošel skrz... A pak... Skrze mě prošel duch!"
Kvílení z podsvětí: Léčí nemrtvé spojence a případně oživí padlé, pokud daná skupina ještě existuje. Živoucí bytosti v okolí léčeného cíle utrpí malé poškození, které je také využito k léčebnému procesu.
Kvílení z podsvětí: "Zdálo se, že si spektra jeho duši vyhlédla k vysátí." V denících kněžky Jane je vysvětleno, jak obtížné je oživit vojáky, kteří byli napadeni spektrami. Tvrdila, že spektra má moc zajistit setkání duše své oběti se smrtí, a tak je extrémně obtížné v bojových podmínkách takto postiženého jedince oživit.
Nemateriální: "Ze všech dětí Ashanu jsou to mrtví, které nesnáším nejvíce! Jednu spektru jsem musel zabíjet na sedmkrát, než se konečně vzdala svého ducha." Arcidémon Zol-Moran je údajně prvním, který se s armádou spekter střetl na bitevním poli. Jeho legie pekelníků byla zdecimována, a tak si na příští útěk z Sheoghu vzal kouzelníky.
Vláda temnoty: "Když je na bojišti lich, pozor na stíny... Zvětšují se." Lich vyzařuje permanentí auru Temnoty, díky níž je prokletí nepřítele stejně snadné jako vyřknutí sprosté nadávky. Přestože lichové samotní vulgární výrazy většinou nepoužívají, chudáci nepřátelé po vystavení jejich zesíleným kouzlům klejí jako o závod.
Vysátí života: Arcilich ovládá mistrovství koloběhu života a smrti a dokáže si pohrávat s jejich energiemi. Může vysát život z nepřítele a nalít jej do hladového těla nemrtvého spojence. Tato úžasná schopnost je mnohými považována za zvrácenou, ale na druhou stranu je poměrně nezištná, neboť ji nekromant nemůže využít k vyléčení sebe sama.
Hnilobná aura: "Když dojde ke smíšení krve mantichory a člověka, rozbují se nákaza, která zabije hostitele i vše v jeho okolí." Čarodějové ze Sedmi měst považovali lamasu za neúspěšný experiment, než se jednomu obyčejnému balzamovači podařilo najít jejich pravý potenciál. Jako pochodující mrtvoly představovaly jednu z nejstrašnějších zbraní nekromantských armád. Jejich přirozená nemoc zabije vše, co se v jejich blízkosti zdrží příliš dlouhou dobu.
Dech havěti: "Kamkoli se shnilá lamasu vydá, ti, kdo se živí na mrtvolách, se vydají za ní." Tuto bytost často doprovází malá skupina havěti, která žije v jejím těle a na její mazlavé kůži. Tyto parazity lze soustředit do hejna a využít jako zbraň proti nepříteli. Účinky této zbraně jsou devastující. Ostatně, jeden nagský básník napsal: "...jako když si ohavná potulná kočka solí a pepří své další jídlo."
Nákaza: Shnilá lamasu trpí přirozenou nemocí, která je nakažlivá. Této infekce se dá zbavit jediným způsobem, a sice spánkem. A v bitevní vřavě se spí dost špatně. Objev léku na tuto nemoc navždy zaznamenal křižák slunce lord Kilburn, když po legendárním vítězství nad arcilichem Mironorem pronesl: "Chvála Elrathovi, zvítězili jsme... A teď si všichni najděte nějaké tiché místo ke spánku!"
Upíří objetí: "Nejenže se díky krvi léčí, ale potřebují ji také k ředění jedu, který jim koluje v žilách." Když armády Svaté říše poprvé spatřily upíry, jak bojují po jejich boku ve válce s démony během druhého Zatmění Krvavého měsíce, nevěděli, kdo z nich představuje větší zlo. Byla to velkoinkvizitorka Amanda, kdo jako první popsal jejich schopnosti. Údajně se jí podařilo jednoho upíra zajmout a vyslechnout. "Pokud se upír nemůže nakrmit, pak jej zevnitř stráví jeho vlastní krev, kterou je vlastně jakýsi jed."
Nedostatek času: "Je třeba udeřit dvakrát, jinak to není jisté." Tato poradní slova pochází od zkušeného kyklopa a je dobré je mít při boji s upíry na paměti. Pokud se upír soustředí jen na obranu, dokáže se přemístit do Duchovního světa právě včas, aby se vyhnul útoku. Chcete-li mít jistotu, že upíra zasáhnete, musíte rychle udeřit podruhé, než upír získá nazpět své soustředění.
Upíří sevření: "Bodla jej do srdce a on ji kousnul. Andělé ji vyléčili a císař si na to připil." V hospodské písničce, která připomíná epickou bitvu mezi Amandou a upířím lordem Miroulem, je velkoinkvizitorka Svaté říše v každé sloce pokousána na jiné části svého těla. Ona zase upíra píchá do břicha, což nemá žádný účinek. Nakonec se jí podaří zvítězit, ale přípitek s císařem si může dát až ve čtrnácté sloce.
Dvojitá podoba: "Spinner and Weaver, human or spider, they're one and the same. Both will sever the thread that ties you to this world." Hashima gave this warning to the armies of Eternal Empress before waging battle with the Necromancers of the Seven Cities. The Fates, have the power to change form, but both are extremely deadly.
Jedovatý dotek: "Kill the spiders quickly. Time is death's ally". The Venomous Touch of the Fates favors them in a prolonged conflict on the battlefield. The Naga general Maturato devoted an entire chapter in his famous epic poem of war, encouraging his students to change their traditional tactical strategies when encountering the terrible spiders in combat.
Mrazivá síť: "Tricky Spider got away. My blade still sticky." The Fate Weaver is a formidable foe and very difficult to kill if given the time to spin a web around itself. The Orcs hate their trapping ability in particular, as it counters their traditional charge and slash tactics, and requires a great deal of patience to defeat.
Zhoubný pohled: "To je úžasné! Ono to ví, že se to pokusíte zabít, ještě vás to vůbec napadne!" Arcidémon Kha-Beleth byl zhoubným pohledem údajně tak okouzlen, že strávil celé století přesvědčováním jedné z nich, aby se stala jeho sukubou. Arcidémon tvrdil, že tkadleny osudu dokážou na okamžik nahlédnout do budoucnosti a odhalit tak záměry svých nepřátel. "Já to chci domů!" řekl.
Tanec hniloby: "Koloběh života a smrti je posvátný! Pokud stárnete, je to jen důkaz toho, že na vás Asha stále nezapomněla." Když snovačka osudu začne tancovat, zdá se, že s ní tančí i čas. Pokud budete stát moc blízko, může se stát, že se s dračí bohyní setkáte dříve, než vám bylo určeno. Tanec hniloby urychluje proces stárnutí a je považován za důkaz, že osud skutečně čerpá energii z Ashy, Draka řádu.
Jméno | Statistiky | Atributy | Podoba |
Kostlivec Skeleton |
Duté kosti, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Kostlivý oštěpař Skeletal Spearman |
Zachvacující oštěpy, Duté kosti, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Ghůl Ghoul |
Mrtvé maso, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Hrobový ghůl Revengous Ghoul |
Nenávist vůči živému, Mrtvé maso, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Duch Ghost |
Kvílení z podsvětí, Nehmotný, Duchovní podoba, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Spektra Spectre |
Kvílení smrti, Kvílení z podsvětí, Nehmotný, Duchovní podoba, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Lich Lich |
Vláda temnoty, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Arcilich Archlich |
Vysátí života, Vláda temnoty, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Lamasu Lamasu |
Hnilobná aura, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Shnilá Lamasu Putrid Lamasu |
Dech havěti, Hnilobná aura, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Upír Vampire |
Upíří sevření, Nedostatek času, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Upíří lord Vampire Lord |
Upíří sevření, Nedostatek času, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Tkadlena osudu Fate Spinner |
Dvojitá podoba, Jedovatý dotek, Duchovní podoba, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí | ||
Snovačka osudu Fate Weaver |
Dvojitá podoba, Mrazivá pavučina, Jedovatý dotek, Duchovní podoba, Nemrtvý, Zranitelnost světlem, Bez emocí |