HEROES VI
[Historický vývoj bojových jednotek] [Azyl(Haven)] [Nekropole(Necropolis)] [Peklo(Inferno)] [Tvrz(Stronghold)] [Svatyně(Sanctuary)] [Neutrální(Neutral)] [Bossové(Boss)] [Kobka(Dungeon)]
Azyl(Haven)
Také známi jako: Rytíři světla
Feudální Svatá říše chráněná středověkými rytíři a mnichy, kteří mají přístup k magii Světla a elitním „andělským" vojákům.
Atributy jednotek a jejich popis:
Živá: Lze léčit a oživovat. Náchylné k účinkům morálky.
Zaštítěný: Strážci Svaté říše jsou známi svou disciplínou a vojenskou koordinací. Při první známce nepřátelského útoku ze vzduchu pozvedají jako jeden muž své štíty a vytvoří ochrannou zeď nad svými hlavami. Kdykoliv některý strážce zakřičí "k nebesům", ostatní okamžitě zareagují a skrčí se pod svou ochranou.
Štítový strážce: Strážci Svaté říše si získali svůj čestný status díky projevům odvahy a nebojácnosti. Na bojišti reagují rychle a snaží se chránit ty, kdo jsou v jejich okolí v nebezpečí. Pohybují se přitom jako první paprsky ranního slunce v mrazivém zimním ránu.
Úder štítem: Prétoriání Svaté říše si zasloužili své povýšení z pozice strážců na elitní gardu díky naprosté oddanosti službě a excelentním bojovým schopnostem. Pokud nepřátelé zaútočí na ty, které mají chránit, okamžitě rozzuřeně agresory napadnou a zajistí, aby žádný takový čin nezůstal bez trestu.
Průrazné střely: Střelci z kuše ve Svaté říši jsou obávanými protivníky obyčejných vojáků i rytířů. Jejich koordinované salvy jsou proslulé, ale smrtící reputaci si získali díky neuvěřitelné síly svých zbraní. Šipky vystřelované kušemi jsou údajně schopny prorazit trpasličím mramorem.
Průrazný šíp: Elitní střelci se stali mistry kuše a naučili se smrtícím technikám, díky nimž mohou na maximum využít každou ze svých šipek. Nejenže se musí jejich střel bát první řady nepřátel, ale v bezpečí nejsou ani ti, kdo stojí v dalších řadách.
Léčení: Sestry a vestálky Svaté říše jsou posíleny vírou v Elratha, a proto jsou mistryněmi léčitelství. Mnoho vojáků vypráví příběhy, jak je teplé ruce sestry zachránily v krvavé bitevní vřavě před jistou smrtí. Někteří dokonce tvrdí, že dokonce zahynuli, ale sestry je dokázaly přivést zpět k životu.
Spřátelení: Vestálky Svaté říše mají kolem sebe přirozenou auru čistoty, která donutí nepřátele, na které zaútočí, k duchovnímu zamyšlení. Jejich odhodlání a krása nepřátelům zkrátka jen otevře ústa. Dobře známá elfská balada vypráví o bitvě s vestálkami a říká, že každá rána, kterou vestálky uštědřily, byla jako políček vlastní matky.
Střemhlavý útok: Když gryf uprostřed bitvy vzlétne, není to znak jeho nízké morálky. Chystá se jen zaútočit na nepřátele z výšky a pokosit je svým zobákem a pařáty. Mnoho Ashaňanů by vám řeklo, že peklo je hluboko pod zemí v Sheoghu. Ten, kdo ale viděl bojovat gryfa ví, že nebes by se nepřátelé měli obávat ještě více.
Neomezené oplácení: Gryfové jsou údajně drženi při životě magií dračích bohů a jsou cennými spojenci Svaté říše. Jejich zuřivost v bitvě, jejich divoké odhodlání a úžasná mrštnost jim dovolují oplácet útoky všem agresorům v okolí. Jak říká jedno lidové rčení: "Překvapit gryfa je stejně snadné jako dostat polibek od panny, kterou drží za ruku její otec."
Střemhlavá zteč: Královští gryfové strávili se svými lidskými spojenci mnoho let a naučili se, jak je důležité oslabovat nepřátelské bojové linie. Když se vznesou k nebi, vrátí se a udeří na své oponenty ve chvíli, kdy si zrovna začnou myslet, že nebezpečí pominulo. Jak kdysi řekl velký císař Connor první. "Dokud máme opancéřovaného gryfa schopného letu, ještě jsme neprohráli."
Rychlost světla: O světicích se proslýchá, že jsou bytostmi z čistého světla a útočí oslepující rychlostí. Jejich sílu nejlépe vystihuje jedno staré rčení: "Snažit se vykrýt útok světce je stejné, jako byste se snažili přišpendlit svůj stín ke stěně." Jen si to vyzkoušejte! Není to nic snadného.
Očistné světlo: "Světice se mají ke spravedlnosti jako kladivo ke kovadlině." Když na bojišti dojde k použití magie za účelem změnění výsledku bitvy v neprospěch světice, vzkypí v něm hněv a dojde k vystřelení očistného paprsku. Elrathova vůle praví, že v bitvách vítězí odvaha a víra, ale nikdy lest.
Spalující světlo: Oslnivá světice je považována za zrcadlo čisté víry, které dokáže odhalit vaši duši. Jeho pohled oslepuje ty, kdo nejsou ochotni se ze svých chyb poučit. Uprostřed bitvy oslnivé světece často donutí nepřátele pohlédnout do své čistoty, což jim způsobí bolest a slepotu. Ti, kdo přežijí účinek spalujícího světla, již nikdy nejsou stejní jako předtím.
Výpad: Legendární výpad rytířů slunce je stejně krásný jako smrtící. Mnoho historek z první ruky hovoří o tom, že čím delší rozjezd rytíři před útokem mají, tím je dopad účinnější. To je částečně dáno rychlostí, kterou mohou jejich oři nabrat, ale kdybyste takový úkaz pozorovali z dálky, přísahali byste, že se kolem jednotky hromadí magické světlo a vytváří auru, která se s uraženou vzdáleností k nepříteli ještě zvětšuje.
Oslepující výpad: "Kéž vás Elrathovo Světlo rychle dovede do dalšího života! Připravte se na setkání se svým dračím bohem!" Tento válečný pokřik křižáka slunce barona Bernarda je předáván z generace na generaci a je nejlepším příkladem toho, kolik měl času před uštědřením zdrcujícího úderu nepříteli. Říká se, že jeho zbroj a štít odrážely sluneční svit tak silně, že když se zaměřil na nějaký cíl, snadno jej oslepil. Mnoho lidí považuje tuto schopnost za akt milosrdenství, neboť nepřátelé tak alespoň dostali příležitost připravit svou duši na přechod od života ke smrti.
Sluneční hřebec: Křižáci slunce dosáhli takové úrovně víry v Elratha, že se jejich odhodlání spojilo s odhodláním dračího boha Světla. Před útokem na cíl, který se svým čistým srdcem rozhodne zničit, křižáku slunce nezabrání žádná překážka. Jeho hřebec se na okamžik promění v paprsek světla, díky čemuž může jako světelný přízrak dojet kamkoliv, kam si v onom zničujícím okamžiku zamane. Už jen tato schopnost sama o sobě změnila způsob boje na Ashanu v posledních několika stoletích, neboť se křižáci slunce mohou dostat nepřátelům do zad prostě tak, že jejich řadami nerušeně projedou.
Čepel milosrdenství: "Serafín má meč,, který je schopen přivést statečnou duši zpět na bojiště. Tato magie nemá tajemný ani rituální charakter, neboť ji serafínové využívají instinktivně. Víra v Elratha pak tuto moc ještě násobí." Jedná se o poznámku ze zápisků jednoho učitele ze Sedmi měst a je neuvěřitelně přesná. Když je mezi vojáky Svaté říše serafín, bojují s daleko větší odvahou a menším strachem, neboť smrt není v takovém případě permanentní.
Čepel božího trestu: "Pokud kdykoli udeříš proti Elrathovu spojenci, serafín se to dozví, neboť se ocel v jeho meči začne třást." Citát pochází z veršů Requiem od královny Thuidany. Serafova Čepel božího trestu je údajně na stejné vlně s bolestí utrpěnou jeho spojenci. Tento signál si pak čepel zapamatuje, a když pak udeří na původního agresora, bolest v jeho těle se znásobí.
Čepel epifanie: "To vám povídám, už jsem byl po smrti, ale archanděl Michael mě přivedl zpátky. Vrátil jsem se rychlejší a silnější. Jsem znovu naživu, abych plnil Elrathovu vůli!" Tohle je typická zpověď, kterou byste uslyšeli od oživeného vojáka při Michaelově tažení proti Princi nenávisti. Nebýt neuvěřitelných oživovacích schopností nebesanů, démoni by jistojistě Svatou říši dokázali zničit.
Absolutní čistota: Odhodlání nebesanů a jejich víra v Elratha je činí imunními vůči všem magickým pokusům o svedení ze správné cesty. Tato neuvěřitelná schopnost dala v Lesích Irrolanu vzniknout dobře známému rčení. "Proklít nebesana? To už je snazší proklít slunce!"
Jméno | Statistiky | Atributy | Podoba |
Strážce Sentinel |
Štítový strážce, Zaštítěný, Živá | ||
Pretorián Pretorian |
Úder štítem, Úder, Zaštítěný, Živá | ||
Střelec kuše Crossbowman |
Průrazná střela, Živá | ||
Elitní střelec Marksman |
Průrazná střela, Průrazný šíp, Živá | ||
Sestra Sister |
Vyléčení, Živá | ||
Vestálka Vestal |
Vyléčení, Spřátelení, Živá | ||
Gryf Griffin |
Střemhlavý útok, Neomezené oplácení, Živá | ||
Královský gryf Imperial Griffin |
Střemhlavý zteč, Neomezené oplácení, Živá | ||
Zářivá světice Radiant Glory |
Duchodní podoba, Rychlost světla, Zranitelnost stínovou magií, Očistné světlo, Živá | ||
Oslnivá světice Blazing Glory |
Spalující světlo, Duchodní podoba, Rychlost světla, Zranitelnost stínovou magií, Očistné světlo, Živá | ||
Rytíř slunce Sun Rider |
Výpad, Živá | ||
Křižák slunce Sun Crusader |
Sluneční hřebec, Oslepující výpad, Živá | ||
Serafín Seraph |
Čepel milosrdenství, Čepel božího trestu, Živá | ||
Nebesan Celestial |
Čepel milosrdenství, absolutní očista, Čepel božího trestu, Živá |