HEROES IV
[Akademie(Řád)] [Azyl(Chaos)] [Eden(Život)] [Nekropolis(Nemrtví)] [Rezervace(Příroda)] [Tvrz(Síla)] [Neutrální(Neutral)]
Eden(Život)
Panoši umějí omráčit nepřítele, který pak další bojové kolo nemůže provést žádnou akci. Kušníci střílejí a jejich dosah je celkem dobrý. Kopiníci májí dlouhou zbraň, takže můžou útočit i na jednotky od nich vzdálené 2-3 pole a nepřítel jim tím pádem nevrací úder. Balisty jsou střelecké jednotky, které nemají postih na dlouhou vzdálenost. Ke všemu jsou ještě mechanické, takže na ně nepůsobí kouzla, která působí na živé jednotky a nemá na ně vliv morálka armády. Křižáci mají schopnost dvou útoků (ten druhý se uskuteční až po protiútoku nepřítele). Jsou i chráněnci smrti, takže na ně působí magie smrti jen z poloviny a lépe bojují proti jednotkám svázaným s touto magií. Mniši jsou střelci, kteří působí se zvyšujíci se vzdáleností méně škod. Jsou stejně jako křižáci chráněnci smrti. Andělé jsou létající jednotky, které mohou oživit bojovníky v jednom oddíle. Díky svým skvělým atributům se stávají nejsilnějším bojovníkem života. Šampioni dokážou zaútočit napadením, což znamená, že při útoku z rozběhu dávají větší škody. Čím větší je vdálenost, z které se rozběhnou, tím větší jsou škody, které způsobí. Šampioni mají i schopnost Prvního úderu.
Jméno | Útočná síla | Obraná síla | Zdraví | Škody | Počet střel | Pohyb | Rychlost | Pohyblivost | Podoba |
Panoš Squire |
9 | 11 | 10 | 2-3 | - | pěšák | 5 | 19 | |
Kušník Crossbowman |
4 | 11 | 10 | 2-3 | 10 | pěšák | 2 | 19 | |
Kopiník Pikeman |
12 | 14 | 30 | 6-8 | - | pěšec | 4 | 19 | |
Balista Balista |
15 | 16 | 28 | 5-7 | 20 | pěšec | 0 | 15 | |
Křižák Crusader |
22 | 23 | 65 | 10-16 | - | pěšec | 7 | 19 | |
Mnich Monk |
20 | 22 | 55 | 12-26 | 12 | pěšec | 5 | 19 | |
Anděl Angel |
30 | 34 | 230 | 40-65 | - | letec | 10 | 30 | |
Šampion Champion |
25 | 25 | 150 | 24-36 | - | pěšec | 6 | 25 |