• DOMŮ
    • HEROES ONLINE
      • Úvod
      • Seznam cechů a pořadí
      • Cech MagicKings
      • Artefakty
      • Nepřátelské jednotky
      • Mince a peří
      • Dovednosti
        • Bonusy za úrovně
        • Klerik
        • Rytíř
        • Nekromancer
        • Temný rytíř
      • Krystaly
      • Problém s připojením
      • Artworky a obrázky ze hry
      • Polohy obelisků
    • Databáze obrázků
    • Ankety
    • Ke stažení
  • HEROES I
    • Bojové jednotky
    • Kouzla
    • Recenze
  • HEROES II
    • Bojové jednotky
    • Mapy
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Recenze
  • HEROES III
    • Bojové jednotky
    • Mapy
      • Niven
      • Ostatní autoři
    • Kampaně
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Heroes Chronicles
    • Horn of The Abyss(HOTA)
    • In The Wake Of Gods(WOG)
    • Recenze
  • HEROES IV
    • Bojové jednotky
    • Mapy
      • Niven
      • Ostatní autoři
    • Kampaně
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Equilibris
    • Big World Barbarian
    • Recenze
  • HEROES V
    • H5: New World Commpuning
    • Bojové jednotky
    • Mapy
    • Kampaně
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Recenze
  • HEROES VI
    • Bojové jednotky
    • Mapy
    • Kampaně
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Recenze
  • HEROES VII
    • Bojové jednotky
    • Mapy
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Recenze
  • ODKAZY
  • Archivy novinek

    • 2014 - 2015 (23)
    • 2013 (15)
    • 2010 - 2012 (18)
    • 2008 - 2009 (16)
    • 2005 - 2007 (29)
  • Kategorie

    • Novinky
    • Mapy
    • Kampaně
    • Bojové jednotky
    • Kouzla
    • Hrdinové
    • Cheaty a návody
    • Equilibris
    • WOG + HOTA
    • Heroes IV - BWB
    • Cheaty a návody
    • Recenze
    • Oblíbené hry
    • Návštěvní kniha
    • Ankety
    • Ke stažení
    • Odkazy

      QuickBox

    Počítadlo návštěv

      TOPlist

    X-Zone: Novinky

Recenze


[Heroes Of Might and Magic] [Heroes Of Might and Magic II] [Heroes Of Might and Magic III]
[Heroes Of Might and Magic IV] [Heroes Of Might and Magic V] [Might and Magic Heroes VI]
[Heroes Of Might and Magic III: Horn Of The Abyss] [Might and Magic Heroes VII]
Recenze Might and Magic Heroes VII

Obecně
Za Might and Magic Heroes VII stojí vývojáři Limbic Entertainemnt a hra využívá systém Unreal Engine 3, díky čemu dojde k lepšímu grafickému rozhraní a zbavíme se tak potíží s grafikou, které přinesli Heroes VI. I když můj názor je, že Unreal Engine není pro hry tohoto typu to nejlepší. Myslím, že sedmý díl byl nejvíce sledovaný ze všech dosavadních dílů a to i díky tomu, že vývojáři spolupracovali s komunitou a hráči samotní ovlivnili mnohé. Bohužel díky tomuto faktu to měli vývojáři mnohem těžší a neustále komunita do všeho ryla.









Systém hry

Při prvním puštění sedmého dílu na mě vylezla velice hezká obrazovka menu a byl jsem ihned nadšený jako při prvním puštění třetího dílu. Při spuštění kampaně mě ovšem sklamalo, že postavy nehýbají ústy a celkově cutscény jsou dost slabé a připomínají mi čtvrtý díl. Pouze obrázky na kterých se pohybuje kamera. Nezbyl nejspíš na to čas. Naštěstí při přehoupnutí na mapu dobrodružství sklamání mizí a ukazuje se nám líbivý pohádkový svět. Šestý díl byl poskládán na enginu Warhammeru, což sedmý není a je více barevnější a "trojkovitější".

Hrdina má možnosti jako v předchozích dílech. Útok,obrana, morálka, štěstí, magie a duch. Velice pěkné kolečko dovedností, kde za každou úroven si vyberete kam bude bod směřovat. Něco mezi heroes 3,5 a 6. Čeho jsem si všiml ihned je, když dáte vykřičník u ikonky jednotky, tak si můžete prohlédnout všechny potvory ve hře, což je opravdu moc hezký přehled. Vrátilo se nám zpět 8 surovin, i když jsou od předchozích dílů rozdílné je to mnohem zábavnější. Ze šestého dílu máme zpět území které je pod naší kontrolou, ale jinak téměř nic.
Bojové pole se mění každým útokem a je velice různorodé. Novinka je, že můžete na nepřátele útočit ze zálohy - zezadu a to ovlivňuje jak velké poškození dáte(z Heroes Online).
Co se týká inteligence protivníků, tam jde o větší krok zpět. Soupeři dokonce nevybíjí doly, neobsazují, nejdou do mě a vyloženě dá se říci čekají na můj příchod. Což je zkrátka nezvyk, ale je možnost si pohrát na mapkách a tam to nějak tak anulovat do "neviditelnosti". V tom mají u mě mínus.
Moje osobní potíž proč šestý díl mám raději, že přinesl spoustu nových prvků(reputace, konvertace měst, změna velikosti prostředí, ucelený engine hry, čímž není tolik času rozmýšlet a rovnou se vrháme do jámy lvové). Sedmý se vrací ke kořenům a je "nejtrokovější" ze všech + přidává více budov do měst - výběr ze dvou šampionů. Útok ze zálohy a pár drobností.
V čem je největší plus sedmého dílu je map a mod editor v jednom. Kde vytvořit si něco vlastního není tak obtížné a je to uděláno opravdu dobře. (Nástroj pro komunitu zkrátka super).


Grafika

Grafická stránka hry je nejdiskutovanějším tématem hráčů. Já jí vidím pozitivně. Nemyslím si, že by byla zastaralá či škaredá či špatná, i když u některých modelech by bylo lepší kdyby tam nebyly(animace chodce, houby jak z roku 2000), ale jinak modely jednotek jsou moc povedené a většina z nich potěšila. Je mnohem jednoduší jak u šestého dílu, ale za to mnohem barevnější, hravější a pohádkovější a vrací se tím krokem drobet zpět, ale ne ve špatném stylu. Vrací se do doby Heroes III - viz. velikosti budov, jednotek a hrdinů, ale při tvorbě vlastních scénářů lze věc velikosti upravit a pohrát si s tím.

Shrnutí

Po pravdě už není co dál rozepisovat, jelikož sedmý díl nenabízí závratné změny a není tam nic extra nového, jen pár drobností.
Spíš jak si přáli hráči vrací se k základu a ten rozvíjí o nové prvky co se týká editoru map, modování a pohádkovosti v tom nejlepším slova smyslu.Zkrátka Heroes III v roce 2015.
Otázka zda hru koupit či ne? Odpověď jednoznačná - pokud se Vám zalíbil čtvrtý a šestý díl změnou, rapidním předěláním systému blíže k RPG a ze stylu třetího jste vyhořeli, tak tento díl Vám vyhovovat nebude, ale zda máte v TOP třetí a pátý díl tak neváhejte, jelikož to Vám sedmý splní.

Aktualizace: Hra si mě získává a je prostě po opravách dobrá!



Plusy hry

+ pěkná a pohádková grafika
+ herní systém jako u Heroes 2,3 a 5
+ různé typy jednotek a hradů
+ hra se řídí na tahy
+ editor map a modů

Mínusy hry

- v prvotní verzi je hra nedodělaná a trápí jí množství bugů
- inteligence PC hráče
- cutscény

Celkově hodnoceno - 70%

Celkově hodnoceno(po opravách 1.8 verze) - 85%


Ostatní hodnocení:


[Heroes-Centrum - 75%]
[Tiscali - 7/10]
[Hrej - 4/5]
[Bonusweb - 60%]
[Czechgamer - 65%]
[CDR - 80%]
[Doupě - 3/5]

Copyright © 2005 - 2017 Niven